Tesla втрачає лідерську позицію у Китаї
Падіння продажів в квітні, урізані плани щодо заводу в Шанхаї, скандал в сфері систем автопілота припускають, що бренд вартістю 595 мільярдів доларів все ще може процвітати на китайському ринку, але не в якості лідера.
Як повідомляє Reuters, американська компанія знаходиться під вогнем. Так в автосалоні в Шанхаї минулого місяця, покупець заліз на Tesla в футболці з написом «гальма не працюють». Цей протест став вірусним, можливо, тому, що він пішов за твердженнями про спалах батарей, а також після розслідувань США щодо систем автопілота.
Нагадаємо, що 18 квітня в місті Спринг, штат Техас (недалеко від Х’юстона), дві людини загинули в результаті ДТП за участю автомобіля Tesla, яким ніхто не керував – машина на великій швидкості врізалася в дерево і загорілася. За інформацією KHOU на місце ДТП пожежники прибули протягом чотирьох годин і використували 113,6 тис. літрів води, щоб загасити пожежу, оскільки батарея Tesla продовжувала займатися. Пізніше, засновник компанії Ілон Маск заявив в своєму Twitter, що електромобіль Tesla, був некерований автопілотом. Але відповідь Тесли про те, що протестуючий в автосалоні Шанхаю, може бути професіоналом, який діє від імені інших, тільки погіршила ситуацію. Пізніше компанія принесла вибачення і підтвердила, що буде працювати з регулюючими органами для вирішення будь-яких проблем.
Tesla має безпрецедентні привілеї як перша західна торгова марка, яка увійшла в Китай без місцевого партнера. Як заявляє Reuters, це, а також величезна частка ринку електромобілів, роблять Tesla вразливою, оскільки Пекін підтримує вітчизняних автовиробників.
Звичайно, падіння продажів в квітні на 27% в порівнянні з попереднім місяцем раніше призводить до того, що Tesla поставляє близько 25000 автомобілів, що набагато більше, ніж в січні або лютому. Але це відбувається тому, що у китайських споживачів є безліч варіантів, включаючи Nio (NIO.N), Xpeng (XPEV.N) та інших вітчизняних автомобілів.
Також американський виробник електромобілів Tesla відмовився від планів з придбання землі для розширення свого заводу в Шанхаї і перетворення його в глобальний експортний вузол через невизначеність, створеної напруженими відносинами між США і Китаєм, повідомило агентство Reuters 12 травня.
Tesla не обов’язково займати перше місце в Китаї, як і в Норвегії. Проте продажі в Китаї складають близько третини від загального обсягу продажів Tesla. Навіть після падіння на 13% в цьому році, акції торгуються з 206-кратної прибутком в порівнянні із середнім показником по галузі, рівним 13.