Дизельна проблема взимку стане неминуча
В Україні взимку виникнуть проблеми з постачанням морозостійкого дизельного палива. Такий прогноз зробив директор мережі АЗС Prime Дмитро Леушкін.
За його словами, цієї зими в Україні не буде морозостійкого дизельного палива, тому що його немає в Європі. Тому українським водіям доведеться використовувати звичайне пальне.
Експерти вважають, що з першими заморозками «все зупиняється». Тим не менш, українським водіям потрібно бути готовими до морозів.
Також Леушкін попередив, що паливо в нашій країні скоро подорожчає. Це навіть не пов’язано із запровадженням акцизу на пальне, яке відбулося 1 жовтня 2022 року. За його словами, ціни на пальне зростатимуть у зв’язку з подорожчанням нафти та нафтопродуктів на світовому ринку. Через деякий час це торкнеться і України.
Слід зазначити, що у Європі з 3 на 4 жовтня дизельне паливо в опті подорожчало на 7% – до 1089 доларів за тонну. У свою чергу бензин в опті на Старому Континенті подорожчав на 4% – до 952 доларів за тонну. В Україні це подорожчання поки не позначилося, оскільки трейдери зробили раніше великі запаси, і спостерігається невеликий попит.
Леушкін вважає, що у жовтні паливо на українських АЗС подорожчає приблизно на 2 гривні за літр. Це буде паливо із нових партій.
Як правильно запускати дизельний двигун взимку
Для полегшення зимового пуску дизель використовує свічки розжарювання – пристрої, що швидко прогрівають камеру згоряння протягом кількох секунд. Після повороту ключа запалювання на панелі приладів запалиться символ роботи свічок (зазвичай спіраль), який гасне через дві-п’ять секунд залежно від температури двигуна можна включати стартер. На автомобілях із кнопкою пуску двигуна все ще простіше: після натискання клавіші система сама витримає потрібну паузу до включення стартера.
В особливо холодних умовах можна кілька разів поспіль увімкнути свічки розжарювання, повертаючи ключ запалювання, але не включаючи стартер, або натискаючи кнопку пуску без утримання педалі гальма (стартер у цьому випадку не ввімкнеться). Але це вже надмірні заходи для дуже холодних зим, тому що сучасні дизелі при використанні зимової солярки та правильних олій легко пускаються з першого разу після нічної стоянки навіть у -30 градусів.