Закон про визнання самокатів та моноколіс транспортними засобами підписано президентом
Проект закону №8172 щодо використання електросамокатів та іншого легкого електротранспорту підписано президентом України.
За словами координатора U-Cycle, в законі було враховано всі рекомендації, які були напрацьовані велоспільнотою.
Проектом закону розділено легкі електричні засоби на категорії:
- 1 категорія – легкий персональний електричний засіб – наявність від одного колеса, електродвигун, який має потужність до тисячі Вт, максимальна швидкість до 25 км/год. В цю категорію входять всі прокатні самокати.
- 2 категорія – низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб – наявність від двох коліс, максимальна швидкість 10-50 км/год.
Ті транспортні засоби, що розвивають швидкість більше ніж 50 км/год не попадають у вищевказані категорії та будуть віднесені скоріше до категорії мотоцикли.
“Існування визначення вже однозначно представляє ці пристрої як транспортні засоби й в разі будь-яких пригод користувач такого пристрою вже 100% водій ТЗ, а не пішохід. Це значно спрощує трактування і знімає ряд казусів та питань, які вже встигли виникнути й широко обговорювалися”, — пояснює координатор U-Cycle.
Наступний крок – потрібно внести зміни до правил дорожнього руху враховуючи новий проект закону.
“Якщо продовжувати слідувати європейському досвіду, то пристрої з найнижчої категорії прирівнюються до велосипедів, вищі — до мопедів. Іноді можуть робити якісь винятки (наприклад, рух по тротуарах з додатковим обмеженням швидкості), — але навіть це вже не так страшно, коли є отаке розділення, бо очевидно, що пристроїв, швидших за 25 км/год, на тротуарах вже точно не буде”, — додає Богдан.