До 2030 року кількість електромобілів збільшиться до 145 мільйонів
Відповідно до існуючої кліматичної політики, електромобілі можуть скоротити використання 2 млн барелів дизельного палива і бензину в день.
До кінця десятиліття кількість електромобілів, фургонів, вантажівок і автобусів на дорогах світу збільшиться з 11 мільйонів до 145 мільйонів.
У звіті Міжнародного енергетичного агентства говориться, що до 2030 року в усьому світі може з’явитися 230 мільйонів електромобілів, якщо уряди погодяться стимулювати виробництво автомобілів з низьким вмістом вуглецю, щоб залишатися в рамках глобальних кліматичних цілей.
Перший глобальний звіт МЕА про електромобілі показав, що продажі в першому кварталі 2021 року були більш ніж в 2,5 рази вище, ніж в ті ж місяці минулого року, коли пандемія Covid-19 викликала низку рецесій у світовій економіці.
Незважаючи на економічний спад, який призвів до скорочення світової автомобільної промисловості на 16% в минулому році, в цей період у всьому світі було зареєстровано рекордні 3 мільйони нових електромобілів, в результаті чого загальна кількість електромобілів досягло 10 мільйонів.
Як повідомляється, енергетична галузь уважно стежить за зростанням кількості електромобілів, і очікується, що це буде мати серйозні наслідки для нафтових компаній, які покладаються на попит на транспортне паливо, щоб підтримати прибуток, який вони отримують від видобутку нафти.
Відповідно до існуючої в світі політики в області клімату, електромобілі можуть усунути потребу в більш ніж в 2 млн барелів на день дизельного палива і бензину до 2030 року і заощадити еквівалент 120 млн тонн вуглекислого газу.
Якщо уряди збільшать своє прагнення до електричного дорожнього транспорту відповідно до глобальних кліматичних цілей, електромобілі зможуть витісняти близько 3,5 млн барелів нафти в день, що майже вдвічі збільшить економію вуглекислого газу.
Бум електромобілів також має багатомільярдні наслідки для світової автомобільної промисловості. МЕА заявило, що споживачі витратили 120 мільярдів доларів на електромобілі в минулому році, що на 50% більше, ніж роком раніше, оскільки автовиробники запропонували ринку 370 електричних моделей, що на 40% більше, ніж в 2019 році.
Очікується, що гонка за завоювання ринку електромобілів буде набирати обертів, оскільки 18 з 20 найбільших автовиробників, які представляють 90% світової автомобільної промисловості, готуються до збільшення кількості запропонованих моделей і збільшення кількості електромобілів малої вантажопідйомності.
«Поточні тенденції продажів дуже обнадіюють, але наші спільні цілі в області клімату та енергетики вимагають ще більш швидкого освоєння ринку», – сказав Фатіх Бірол, виконавчий директор МЕА.
МЕА очікує, що розвиток акумуляторних технологій і масове виробництво електромобілів продовжать знижувати їх вартість і зменшувати потребу в державних субсидіях. Але в 2020-х роках також буде потрібно державна політика, яка сприятиме впровадженню низьковуглецевих транспортних засобів середньої і великої вантажопідйомності і збільшення інвестицій в установку інфраструктури швидкої зарядки.